راهنمای کاربری سامانه آیوتل


معرفی سامانه

سامانه آیوتل چیست و چه خدماتی را به کاربران ارائه می‌دهد؟

آیوتل بستری برپایه وب و موبایل اپلیکیشن است که مجموعه‌ای از سرویس‌های متنوع و کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس‌ها مجموعه‌ای از ابزارهای گوناگون مورد نیاز عموم جامعه می‌باشد. شما می‌توانید با ترکیب دو یا چند برنامه مختلف، یک ابزار جدید کاربردی برای برطرف کردن نیازهای روزانه خود بسازید و حتی آن‌ها را در اختیار دیگران بگذارید و کسب درآمد نمایید. شما با آیوتل از نصب اپلیکیشن و عضویت در کانال‌ها و گروه‌های مختلف بی نیاز می‌شوید و آن چه از خدمات و نیازمندی‌های روزمره در نظرتان باشد با یک کلیک در دسترتان قرار خواهد گرفت.

این شما هستید که مشخص خواهید کرد چه ابزار و سرویس در گوشی و تبلت شما فعال باشد.

ثبت‌نام

چگونه در آیوتل ثبت نام کنیم؟(Registration)

کاربر گرامی ابتدا وارد سایت آیوتل https://iotel.ir شوید، پس از ورود جهت استفاده از امکانات سایت باید دارای حساب کاربری باشید، بنابراین وارد قسمت ثبت نام شوید.

  • برای استفاده از سرویس و برنامه‌های آیوتل بایستی در سامانه ثبت نام نمایید، لذا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد نمایید.

  • کد دریافتی را در قسمت مربوطه وارد نمایید.
  • توجه: ثبت نام را می‌توانید هم از طریق سایت و هم از طریق برنامه موبایلی آیوتل انجام دهید.
  • در صورت فراموشی رمز عبور می‌توانید با کلیک بر روی گزینه فراموشی رمز عبور نسبت به بازیابی رمز خود اقدام کنید.

حساب کاربری

پس از ورود به سیستم و با کلیک بر روی گزینه پروفایل (سمت چپ بالای سایت) امکان ویرایش نام و نام کاربری، شماره تماس وجود دارد.

  • • پنل توسعه‌دهندگان
  • • سبد خرید
  • • تاریخچه خرید
  • • افزایش اعتبار

مطابق تصویر زیر می‌توانید پروفایل و نام کاربری را ویرایش نمایید. همچنین می‌توانید با معرفی آیوتل به دوستانتان امتیاز دریافت کنید و همچنین مجموع امتیازاتی که تاکنون به دست آورده‌اید را مشاهده نمایید.

شما بر اساس انتخاب و علاقه می‌توانید دو نوع ثبت نام در آیوتل انجام دهید و هر کدام از آن‌ها حقیقی یا حقوقی می‌تواند باشد.

  • 1-کاربر عادی ( استفاده کننده خدمات)
  • 2-تامین کننده و توسعه دهنده سرویس
  • 3-کاربر خلاق ( ایده ترکیب سرویس)

سبد خرید و پرداخت

در قسمت پروفایل می‌توانید سبد خرید خود را مشاهده کنید و خرید خود را نهایی کنید. روش پرداخت و نهایی کردن خرید از طریق اعتبار ( کیف پول) و یا درگاه بانک انجام خواهد شد.

افزایش اعتبار

در منوی سمت چپ می‌توانید اطلاعات حساب کاربری را مشاهده نمایید و اعتبار کیف پول را افزایش دهید.

برنامه و ابزارها

پس از لاگین کردن در آیوتل می‌توانید در منوی سمت راست صفحه ابزارهای فعال شده و یا وضعیت هر کدام از آن‌ها را با نام ابزارهای من مشاهده نمایید.

در منوی سمت راست گزینه برنامه‌ها کلیه برنامه‌هایی که در آیوتل موجود است را می‌توان مشاهده نمود.

جهت سهولت دسترسی کاربران دسته بندی متنوعی در آیوتل تعبیه شده است که با کلیک بر روی هرکدام از آن‌ها برنامه های انتخاب شده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ثبت نام توسعه‌دهنده

اگر قصد دارید به عنوان توسعه دهنده ثبت نام نمایید، می‌توانید از طریق پروفایل درخواست دسترسی توسعه دهنده را ارسال نمایید تا پس از تایید شدن، حساب کاربری شما فعال گردد. بعد از تایید یک پنل در اختیار شما قرار می گیرد. می‌توانید تمامی سرویس‌های خود را در آن اضافه نموده و یا سرویس‌های دیگران را با سرویس خود ترکیب نمایید، سایر فعالیت‌های مرتبط با حساب توسعه‌دهنده‌ آیوتل نیز از طریق این صفحه قابل پیگیری می‌باشد. مدیریت برنامه‌ها، مدیریت ابزارها، مدیریت سرویس‌ها، وضعیت حساب توسعه‌دهنده از طریق پنل توسعه‌دهندگان قابل دسترسی خواهد بود.

پنل کاربری توسعه‌دهنده

اگر شما به عنوان توسعه دهنده می‌خواهید در آیوتل ثبت نام کنید، می‌توانید به دو صورت شخصیت حقیقی و حقوقی ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

در منو سمت راست پنل، گزینه‌های زیر قبل مشاهده است که به توضیح هرکدام می پردازیم:

ابزارهای من

در این قسمت تمام ابزار‌هایی که توسط شما ایجاد شده به شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از گزینه آبی رنگ + سمت راست بالای صفحه قادر خواهید بود ابزار جدیدی از ترکیب ابزارهای آیوتل بسازید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید. پس از کلیک روی علامت مثبت آبی صفحه زیر باز می‌شود و شما قادر خواهید بود با استفاده از منو ابزارهای سمت چپ و تنها با کشیدن ابزار به داخل صفحه و رها کردن آن ابزارهای مورد نظر خود را اضافه و کلیک بر روی گزینه اتصالات آن‌ها را به یکدیگر وصل نمایید. در صفحه زیر شرط های لازم را وارد نموده و تعیین می‌نمایید که اگر شرایط مورد نظرتان برقرار بود سیستم چه کاری انجام دهد و به اصطلاح آیوتل به کجا برود سپس با انتخاب دکمه تایید ارتباط بین ابزارها برقرار خواهد شد.

با کلیک بر روی علامت بنفش رنگ + قادر خواهید بود، شرط‌های خود را بیشتر و ابزار خود را کامل تر نمایید.

در نهایت پس از تایید شما ابزارها بر اساس شرط‌هایی که تعیین نموده‌اید به صورت شکل زیر به هم متصل شده و در زمان تعیین شده به صورت خودکار از سوی آیوتل بررسی و اقدامات تعیین شده را انجام خواهند داد.

در این قسمت برای ابزار ایجاد شده اسم انتخاب کرده، سرویس پایه آن را نیز از لیست انتخاب تنظیمات ابزار وارد کرده و در آخر گزینه ذخیره را انتخاب نموده تا ابزار شما به لیست ابزارهای آیوتل اضافه گردد.

الف) نام ابزار: برای ابزار خود یک نام کاربردی انتخاب نمایید تا کاربران از عملکرد ابزار شما مطلع شده و ترغیب شوند آن را فعال کنند.

ب) سرویس پایه: سرویس پایه، برای انتخاب آیکون و رنگ ابزار در بازار ابزارها مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیریت سرویس‌ها

برنامه‌های من: در این قسمت برنامه‌های شما در آیوتل نمایش داده می‌شود، شما می توانید با کلیک روی گزینه ویرایش برنامه مورد نظر را ویرایش نمایید و یا با کلیک روی گزینه سطل آن‌ها را حذف نمایید.

با کلیک روی کلید برنامه جدید نیز قادر خواهید بود از طریق کامل کردن فرم و آپلود آیکون برنامه، ابزارهای جدیدی را به لیست خود اضافه نمایید.

بعد از ایجاد و تعریف سرویس جدید می توانید اطلاعات کامل سرویس را در فیلدهای مشخص تکمیل نمایید. ورودی، خروجی، قیمت دهی براساس مشخصات سرویس خود وارد نمایید تا پس از تایید ادمین، در اختیار کاربران قرار گیرد.

بازاریابی محصولات

در قسمت مدیریت بازاریابی محصول امکان مشاهده و مدیریت سرویس و ابزارهایی که فعال نموده‌اید در آیوتل وجود دارد. در کشوی سمت راست با کلیک بر روی گزینه + می‌توانید سرویس جدید را در آیوتل ترکیب نمایید تا پس از تایید ادمین در اختیار شما و کاربران قرار گیرد. اطلاعات مورد نیاز نام سرویس، روش قیمت دهی و انتخاب کاتالوگ را تکمیل نمایید و در آخر گزینه ثبت را فشار دهید.

در قسمت سمت چپ لیست تمام سرویس‌ها و برنامه‌های توسعه دهندگان دیگر را می‌توانید مشاهده نمایید و با استفاده از هوش و خلاقیت ترکیبی جالب از ابزارهای کاربردی ایجاد کرده و کسب درآمد کنید.

وضعیت مالی

در قسمت مالی وضعیت صورت حساب و تاریخچه‌ای از تراکنش‌ها در دسترس کاربران قرار می گیرد.

راه‌های ارتباطی

در صورت مشکل در ثبت نام، پرداخت و ایجاد ابزار جدید با ایمیل support@iotel.ir در ارتباط باشید .

آدرس: تهران، بلوار اشرفی اصفهانی، جنب مجتمع تجاری تیراژه، خیابان شهید زمانی، شماره 45

شماره تماس: 48000983-021